Ford Escort Mk III(1980-1986) |
|
Ford Escort Mk III(1980-1986)Generacja "Erika" zaczęła być produkowana we wrześniu 1980 roku. Nazwę swą zawdzięcza liderowi teamu produktu, Erickowi A. Reicertowi. Północno-amerykański Escort przedstawiony w tym czasie był oparty na poprzedniej generacji. Mk III miał być wysoce zaawansowany technicznie oraz bardzo wydajny ekonomicznie. Miał równać się z Volkswagenem Golfem, i w rzeczy samej sprzedaż rozpoczęła się hasłem reklamowym : "prosty znaczy wydajny". Choć oparty o Mk II, Mk II był radykalnie bardziej zaawansowany niż poprzednie modele. Największe zmiany technologiczne nastąpiły w kontekście zaadoptowania przez firmę nowych rozwiązań układu kierowniczego. Pojawiło się również nowe nadwozie hatchback, które stało się wizytówką firmy, znakiem firmowym, który później był widzialny w nadchodzących modelach Sierry i Scorpio. Sylwetka była bardziej aerodynamiczna. Nowy był również górny wał rozrządu silników 1.3 i 1.6. Pojawiło się również niezależne zawieszenie, w odróżnieniu od archaicznych rozwiązań które były stosowane u poprzedników. Ford Escort Mk III został wybrany jako samochód roku 1981. Jednakże, samochodu nie ominęła również fala krytyki ze strony prasy motoryzacyjnej, odnoszącej się zwłaszcza właśnie do nowego zawieszenia Escorta. Auto dobrze trzymało się drogi, ale tylko takiej, która była perfekcyjnie gładka. Po przetestowaniu go przez Brytyjczyków na lokalnych wyboistych drogach okrzyknięto go jako dającego niemiłe, ale i niezapomniane wrażenia z jazdy, z co najmniej dyskusyjnym trzymaniem się drogi. Amortyzatory również były poddane krytyce. Do roku 1983 usterki zostały naprawione. Po raz pierwszy pojawiła się również manualna 5-stopniowa skrzynia biegów. |