Generacja Mk II (1975-1980) |
|
Generacja Mk II (1975-1980)Na początku 1975 roku pojawiła się pierwsza wersja "kanciastego" Mk II. Dla przypomnienia zaznaczymy, że Mk I powstawał tylko i wyłącznie dzięki brytyjskiemu wysiłkowi. Natomiast druga generacja była rozwijana przez Forda w Niemczech. Na początku używano tych samych komponentów co w Mk I, chociaż niepopularny silnik 0.9 został już wyeliminowany z produkcji. Na bazie starej konstrukcji Escort przeżył lekki "kryzys tożsamości" w odniesieniu do wnętrza oraz do przodu auta. Mk II konkurował z innymi autami na różnych rynkach - dla tego też doczekał się aż 4 wersji nadwozia. Modele "L" i GL" - 2-drzwiowe i 4-drzwiowe były w głównym nurcie sektora aut prywatnych, "Sport", "Mexico" oraz "RS2000" odgrywały istotną rolę na rynku rajdowym a 2-drzwiowa i 4-drzwiowa "Ghia" produkowana była z myślą o rynku aut luksusowych. W czasie drugiej połowy lat siedemdziesiątych, Escort dowodził nadal swojej wysokiej popularności, sprzedając się wyśmienicie w Wielkiej Brytanii i innych częściach Europy. W 1978 roku zrobiono kosmetyczne poprawki w większości modeli, wprowadzając "kanciaste" reflektory, które poprzednio można było zobaczyć jedynie w wersjach GL i Ghia. Wprowadzono również w pewnych modelach sportowe koła oraz podniesiono standard wnętrza. Produkcja ogromnie popularnej Mk II została zakończona w sierpniu 1980 roku w Wielkiej Brytanii, natomiast w innych krajach nieco później. |